1. DEFINICIJE

1.1 OBO – znači trgovačko društvo Obo Bettermann d.o.o. Evropska 2, 22300 Stara Pazova

1.2 Opšti uslovi – znači opšti uslovi poslovanja Obo–a

1.3 Roba – znači svaki proizvod iz proizvodnog programa Obo–a

1.4 Usluga – znači svaka usluga iz proizvodno prodajnog programa Obo–a

1.5 Kupac – znači svaki pravni subjekt koji je na bilo koji način ostvario kontakt sa Obo–om radi nabavke i/ili davanja usluga

2. PRIMENA OPŠTIH USLOVA

2.1 Ovi se opšti uslovi poslovanja primjenjuju na sve odnose između Obo–a kao isporučioca robe i/ili davaoca usluga i kupaca proizašle iz sklopljenih ugovora, odnosno isporuka robe i pruženih usluga Obo–a, osim ako posebnim ugovorom s kupcem nije drugačije dogovoreno.

2.2 Ako posebnim pismenim dogovorom između Obo–a i naručioca, odnosno kupca, nije što drugo određeno, isporuke robe i usluge Obo–a vrše se isključivo prema ovim opštim uslovima poslovanja bez da su isti posebno ugovoreni. Opšti uslovi postaju sastavni deo ugovora najkasnije u trenutku prihvata isporučene robe od strane kupca i sa njime čine jednu celinu te na iste kupac pristaje najkasnije u trenutku primanja robe.

2.3 U slučaju da je neka odredba ovih opštih uslova postala nevažeća, primjenjuje se zakonska odredba/odredbe kojom/kojima se postiže najbliža ciljana ekonomska svrha, ali nevaženje pojedine odredbe ne utiče na valjanost ovih uslova, odnosno sklopljenih ugovora.

3. RADNO VREME MAGACINA

3.1 Radno vrijeme magacina OBO-a za kupce koji sami dolaze po robu je od 08:00 do 12:00 sati te od 12:30 do 16:00 sati od ponedjeljka do petka.

4. ISPORUKA ROBE, PODNOŠENJE RIZIKA I VLASNIŠTVA

4.1 Minimalna narudžba iznosi 20.000,00 dinara u neto vrednosti

4.2 Za primljenu narudžbu kupac od OBO-a dobija potvrdu narudžbe s rokovima isporuke

4.3 Robu kupac sam preuzima iz magacina OBO-a, izuzetno ukoliko ima dogovor ili potpisan ugovor gde OBO vrši besplatnu dostavu u krugu OBO magacina od cca 200 km ukoliko je minimalna vrednost kupljene robe 200.000,00 dinara

4.4 Za robu neto vrednosti ispod 200.000,00 dinara se može organizovati dostava čije troškove snosi kupac, osim ako s kupcem nije drugačije dogovoreno u pismenom obliku

4.5 OBO ne obavlja istovar robe na lokaciji kupca

4.6 Roba se isporučuje, odnosno preuzima u magacinu OBO-a, a može se dogovoriti i drugo mesto isporuke, odnosno preuzimanja robe, u kom slučaju OBO zadržava pravo da tereti kupca za troškove prevoza i druge zavisne troškove.

4.7 Neodvojiva ambalaža je nepovratna i uračunata u prodajnu cijenu. Palete, kavezi i sva druga povratna ambalaža nisu predmet prodaje te ih je kupac dužan o svom trošku i na svoj rizik vratiti OBO-u u čistom stanju, odmah i bez posebnog OBO-ovog zahteva, u protivnom OBO obračunava troškove ambalaže

4.8 Rizik slučajne propasti ili oštećenja stvari snosi kupac od trenutka kad mu je roba isporučena, odnosno kad ju je isti preuzeo. Isporukom robe kupcu, odnosno preuzimanjem iste od strane kupca smatra se trenutak isporuke, odnosno preuzimanja robe od strane kupčevog prevoznika ili osobe koju je kupac ovlastio da za njega organizuje prevoz.

4.9 Kupac, odnosno druga osoba iz 4.8 svojim potpisom i/ili pečatom na otpremnici potvrđuje preuzimanje robe. OBO zadržava pravo da ne isporuči robu kupcu u slučaju nepotpisivanja otpremnice

4.10 Isporučena, odnosno preuzeta roba ostaje vlasništvo OBO-a do potpune isplate kupovne cene pa je kupac dužan da za to vreme istom robom raspolaže isključivo na poslovno uobičajeni način (korišćenje, prerada i daljnja prodaja).

4.11 Ukoliko kupac naruči artikle koje OBO nema na skladištu u trenutku narudžbe, a kupac na narudžbi nije naveo željeni rok isporuke, OBO će na zahtev kupca ući u normalni program proizvodnje te će takve artikle isporučiti kupcu čim roba bude proizvedena i spremna za isporuku

4.12 Okolnosti koje onemogućuju isporuku ili je bitno otežavaju kao i radnje i/ili zabrane službenih organa koje utiču na ugovorni odnos, oslobađaju OBO obaveze isporuke naručene robe i daju mu pravo na odustajanje od ugovora ukoliko se nastanak istih okolnosti nije mogao predvideti i/ili spriječiti i otkloniti ili su pak nastale usled propusta kupca.

5. KVALITET I KVANTITET ROBE I USLUGA

5.1 Isporučena roba izrađena je po traženim standardima i upakovana u ambalažu koja onemogućava oštećenja u transportu, pri normalnoj upotrebi i skladištenju.

5.2 OBO će kupcu bez naknade na njegov zahtjev osigurati ateste i certifikate kvaliteta koji su standard za određenu vrstu robe.

5.3 Prilikom isporuke, odnosno preuzimanja robe, kupac je dužan pregledati količinu robe i u slučaju eventualnih nedostataka, viškova ili manjkova dužan je odmah pismeno reklamirati nedostatke inače gubi prava koja mu po osnovi pripadaju.

5.4 Ukoliko se radi o nedostacima ili skrivenim nedostacima na robi koje kupac prilikom preuzimanja robe nije mogao otkriti uobičajenim pregledom, kupac je dužan odmah, a najkasnije u roku 8 dana od dana preuzimanja robe, o istim obavijestiti prodavca inače gubi prava koja mu po osnovi pripadaju.

5.5 OBO ne odgovara za eventualni izgubljeni dobitak kupca uzrokovan nedostacima robe.

5.6 Sva obaveštenja iz tačke 5 moraju biti sastavljena u pismenom obliku, potpisana od strane ovlašćene osobe kupca i overene pečatom kupca, a takođe moraju sadržati tačan datum i broj otpremnice kada je roba kupcu isporučena, odnosno kada je istu preuzeo. Ukoliko se radi o skrivenom nedostatku, kada je nedostatak otkriven potrebno je naznačiti datum isporuke, kao i detaljan opis nedostatka na koji se kupac poziva, jer u se u protivnom smatra da kupac nije obavestio prodavca o eventualnim nedostacima robe.

5.7 OBO reklamiranu robu prema svojim mogućnostima zamjenjuje ispravnom i/ili otklanja nedostatak

5.8 OBO ne odgovara za pogrešno naručenu robu niti istu zamjenjuje drugom

5.9 Za nedostatke proizvoda za koje je postoji garancija OBO odgovara u garantnom roku

5.10. Kupac ne može vratiti reklamiranu robu bez pisane saglasnosti odgovorene osobe OBO-a

5.11. Ukoliko OBO utvrdi da je reklamacija opravdana on će kupcu zameniti neispravnu robu u najkraćem mogućem roku. Kupac treba da donese fakturu po kojoj je robu kupio, kako bi OBO mogao za istu napraviti zamenu ili financijsko odobrenje.

5.12 OBO preuzima robu pod istim uslovima pod kojim je ona isporučena.

5.13. Za dodatno obrađenu robu i robu koja nije skladištena povrat/storno nije moguć.

5.14. Za dogovoreni povrat robe zaračunavamo 20% manipulativnih troškova

6. DOKUMENTACIJA POTREBNA ZA SKLAPANJE UGOVORA

6.1 Kupac je dužan obavestiti OBO o svakoj statusnoj promjeni, a naročito o promeni naziva, adrese i ovlašćene osobe kao i broja žiro računa kupca, otvaranju stečaja ili likvidacije jer u protivnom odgovara OBO – u za štetu.

6.2 Ova odredba adekvatno se primjenjuje i na kupca koji nema sedište u RS.

7. DOSTAVA DOKUMENTACIJE

7.1 Sva pisma namenjena OBO-u imaju se ostaviti na adresu sedišta, u protivnom se dostava neće smatrati urednom.

7.2 Sva pisma namenjena kupcu dostavljaće se na adresu kupca naznačenu na narudžbi kupca, odnosno na dostavljenom PEPDV obrascu (mestu registacije firme po podacima iz APR – a). Ukoliko kupac dva puta odbije primerak pisma, dostava će se smatrati urednom.

7.3 Ukoliko je kupac propustio obavestiti OBO o promenama iz tačke 6.2 pa zbog toga nije moguća dostava pisma kupcu, urednom će se smatrati dostava na adresu iz 6.1.

8. REŠAVANJE SPOROVA

8.1 Na sve odnose OBO-a i kupca koji nisu regulisani ugovorom sklopljenim između OBO-a i kupca i/ili ovim opštim uslovima primenjuju se odredbe Zakona o obligacionim odnosima i drugi važeći propisi RS koji se odnose na ovu oblast. Ukoliko se nastali spor ne može reštiti sporazumno, rešavanje spora se vrši isključivo kod mesno nadležnog suda, osim u slučaju kada je važećim propisima utvrđena isključiva nadležnost nekog drugog suda.

 

Ovi opšti uslovi primjenjuju se od 15.11.2019 i dostupni su kod zaposlenih u prodaji kao i u magacinu.